12/17/2011

Fjärde advent

Nu närmar sig julen med stormsteg, i år igen. Jag tycker varje år att det är helt osannolikt att det redan är slut på även detta år. Det har varit ett bra år med många stora milstolpar i mitt liv och jag känner mig väldigt nöjd och lyckligt lottad. Jag har inte bara tagit examen och det med bravur jag har dessutom fått en underbar liten son, gift mig med min drömman och jag kunde inte vara lyckligare. Det enda som känns lite konstigt och som kan göra mig vilsen är alla nya roller och titlar jag skaffat mig under 2011: sjuksköterska, mamma, fru..... Men hur jag än vänder på det så är lyckan total.

Idag sitter jag uppe ensam och klockan är nästan 9 på morgonen. Mina favoritpojkar sover fortfarande trots att babyvakten skrapar lite men så verkar inte vara på allvar. Jag hade bestämt mig att det är dags att vända på dygnet så det blir lite rätsida på det hela....men vad göra när jag inte har hjärta att väcka prinsen när han sover som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar